13 redenen om geen professionele tekstschrijver in te huren

Een echte tekstschrijver inhuren? Je zou wel gek zijn. Schrijven kan immers iedereen. 13 redenen om geen professionele tekstschrijver in te huren.

Schrijven kan iedereen. Net als een muur verven, de tuin inrichten en een schuur timmeren. Bovendien wat een tijd kost het niet om uit te leggen wat je precies bedoelt en wilt met je tekst. Dan kun je het net zo goed zelf doen… En weet je wat sommige schrijvers vragen tegenwoordig? Meer argumenten nodig om uw beslissing te onderbouwen? Dit zijn ze, de 13 redenen om geen professionele tekstschrijver in te huren:

1. Ik weet gewoon zelf het meeste van dit onderwerp af.

2. Het bouwen van die website was al zo duur.

3. Wacht, ik google wel even wat over dat onderwerp.

4. Henk van de administratie maakt dat jaarverslag al 10 jaar. We kunnen hem toch niet passeren?

5. Dit product is zo goed, dat verkoopt zichzelf.

6. Onze website ziet er zo gelikt uit, we kopiëren de tekst van die folder er wel in.

7. We hebben net een nieuwe stagiaire, die kan wel even wat op papier zetten.

8. Schrijven, is dat een vak dan? Iedereen leert dat toch op school?

9. Dit is zo’n bijzondere organisatie. Ons werk valt gewoon niet uit te leggen.

10. Oké, oké, het loopt nog niet helemaal. Maar die secretaresse van beneden kan het wel even corrigeren, die schijnt heel goed te zijn in Nederlands.

11. Waar moeten we dan trouwens over schrijven? Zoveel nieuws is er hier niet.

12. We hebben nog drie dozen met die oude folder, die kunnen we toch nog wel een keer versturen?

13. Lezen, dat doet niemand meer anno 2019. Laten we gewoon alleen mooie foto’s doen met een paar regeltjes erbij.

Dankjewel!

Dit is een goed moment om onze opdrachtgevers te bedanken. Al die mensen die ervan overtuigd waren en zijn dat de communicatie van hun bedrijf of organisatie beter wordt met een professional.

Redactieprofs

Redactieprofs hebben bij elkaar meer dan 100 jaar ervaring en schreven in die 100+ jaren duizenden teksten. In die jaren heeft ons vak zich ontwikkeld. Tot een vak waar geen organisatie meer omheen kan.

Wat levert dat op?

Natuurlijk zijn er nog steeds mensen die aarzelen. Bij kleine organisaties met een dito budget bijvoorbeeld. Die aarzeling begrijpen wij wel. Want wie haal je in huis, wat kost dat dan en vooral: wat levert dat op? Als 13 bovenstaande redenen toch niet helemaal overtuigen en je overweegt om een deel van de communicatie uit te besteden, bel dan eens de Redactieprof bij jou in de buurt voor een kennismaking. Hij of zij denkt graag met je mee. (En trouwens… zo’n eerste gesprek is altijd gratis.)

2 reacties

  1. Chris Buitendijk op 11/04/2019 om 14:06

    Onder kopje Dankjewel mist een woordje 😉

  2. Marleen Kamminga op 12/04/2019 om 09:50

    Dankjewel Chris! (-;

Laat een reactie achter





For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.